E-ticarete Başlamak İçin Atmanız Gereken 10 Adım
E-ticaretteki büyüme sayesinde sınırlı sermaye ile bile bir e-ticaret sitesi sahibi olmak hayli kolaylaştı. Tüketicilerin online alışverişe giderek alışması ve güvenmesi sayesinde 2040 yılına kadar alışveriş işlemlerinin %95'inin online dünyaya kayacağı tahmin ediliyor.
Ancak yükselen bir değer olan e-ticaret piyasasına dahil olmak isteyen girişimcilerin akıllarına birçok soru takılabiliyor. Bu yazımızda dijital bir mağaza kurmak ve internetten alışverişe başlamak isteyen işletmelerin öncelikli olarak neler yapması gerektiğini inceleyeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve e-ticarete başlamak için atılması gereken adımlara bakalım.
1. Ürün ve Pazar analizi Yapın
E-ticaret açısından satacağınız ürünler büyük önem taşıyor. O yüzden öncelikle çok iyi bir pazar araştırması yapmanız şart. Bu araştırmayı hem yurt içi hem de yurt dışı pazarına yönelik yapmanız ise kritik bir detay.
İşletmeniz açısından verimli sonuçlar elde etmek için ulaşmak istediğiniz tüketici kitlesinin nelerden hoşlandığından ve neleri satın aldığından emin olmalısınız.
2. Tek panelden Yönetilebili Sistem kurun
E-ticaret sitenizi kolayca yönetebileceğiniz ve dilediğiniz değişiklikleri rahatça yapabileceğiniz bir yönetim paneliniz olsun. Kategori oluşturma, ürün ekleme-çıkarma, sayfa yapıları ve siteye üye olan kullanıcıların yönetimi gibi özelliklere tek bir panel üzerinden ulaşabilmelisiniz.
3. Yazılım ve Donanıma Yatırım Yapın
E-ticaret sitenizin güvenli ve sağlam bir alt yapıya sahip sunucular üzerinde yapılandırılmış olması oldukça kritik. Siber saldırılara ve tehditlere karşı ileri derece güvenlik önlemlerinin alınması ve sitenin yedeklerini güncel olarak tutan programların kullanılması gerekiyor.
Ayrıca “SSL şifreleme sistemleri” kullanarak ödeme sayfalarınızdaki kredi kart bilgilerinin de güvenliğini sağlamalısınız.
4. Vitrininiz Dikkat Çekici Olsun
E-ticaret sitenizin tasarımının kullanıcı dostu ve aynı zamanda bir mağazanın vitrini kadar da dikkat çekici olması gerekiyor. Tüketiciler sitenize geldiklerinde alışverişe devam etmek ve yeniden gelmek istemeliler. O yüzden vitrininizi dikkat çekici tutmanın yollarını aramalısınız.
Ayrıca e-ticaret sitenizde popüler ürünleri ve kampanyaları öne çıkarabilir, müşterilerinizin ilgisini çekecek ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayabilirsiniz. Sitenizin renklerini de satacağınız ürünlerin doğasına uygun olarak seçmeyi ihmal etmeyin.
5. Kargo / Kurye Sistemine Önem Verin
Müşterilerin satın aldıkları ürünlerin ellerine ulaşma süreci, şikayete en açık konulardan biridir. Bu nedenle ürün fiyatından ürünün teslim zamanının kaç gün olması gerektiğine kadar problem yaratabilecek konuları dikkatlice belirleyin ve planınızı ona göre yapın.
Ayrıca işinizin büyüyeceğini öngörerek stoklarınızla ilgili de adım atmalısınız. Tabii depolama konusu da ürünlerin ulaşımı açısından önemli.
6. Arama Motorlarını Kullanın
E-ticaret sitenizin aramalarda öne çıkması için doğru anahtar kelimeler ile arama motorlarına tanıtılması gerekir. Arama motorları, e-ticaret sitenizin içinde geçen kelimelere göre indeksleme yapar ve kullanıcıların aramalar üzerinden size ulaşabilmesi kolaylaşır. Bu nedenle SEO yönlendirmelerine uyumlu içerikler üretmeye dikkat edin.
Arama motorlarına reklam verirken de kullanıcıların ürünlerinizi ne şekilde arayabileceğini göz önünde bulundurun ve rakiplerle trendleri inceleyerek seçim yapın.
7. Ödeme Sistemlerinizi Çeşitlendirin
E-ticaret sitesi kurduğunuzda ödeme konusunda da pratik çözümler sunmanız gerekir. Karmaşık ya da yetersiz ödeme seçenekleri, kullanıcıların satın alma işlemini yarıda bırakmalarındaki en büyük etkenlerdendir.
Eğer siteniz karmaşık ya da yetersiz bir ödeme sayfasına sahipse kullanıcılar alışverişten vazgeçebilirler. Ancak sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.
8. Çok Kanallı (Omnichannel) Satış Yapın
Satış stratejinize aşağıdaki altı temel uluslararası satış kanalını dahil edebilirsiniz:
a. E-ticaret web siteniz – Kendi dijital alanınız.
Çevrimiçi pazar yerleri – Çevrimiçi pazar yerlerinin başında Amazon geliyor. Bu platformlar tipik olarak üçüncü taraf ürünlerinden oluşan bir yelpazeyi neredeyse sonsuz çeşit ve sayıda sergileyerek bir araya getirir.
b. Mobil pazar yerleri – Bu platformlar daha büyük pazar yerlerinin bir yansımasıdır ancak platform yapısında öncelik mobil kullanıma verilir. Dünya çapındaki Amazon gibi şirketlerin aksine bu platformlar kuruluşlarından itibaren mobil alışveriş uygulamaları olarak çalışır. Bazı örnekler: Wish, Mercari ve OfferUp. Türkiyeden buna dolap.com ve letgo.com sitelerini örnek verebiliriz.
c. Sosyal medya platformları – Buradaki olağan şüphelileri mutlaka duymuşsunuzdur: TikTok, Facebook, YouTube ve benzer platformlar.
d. Karşılaştırmalı alışveriş motorları – Google Alışveriş buna örnek olarak verilebilir. Karşılaştırma motorlarıyla pazar yerleri arasındaki fark, satın almaların pazar yerlerinde gerçekleşmesi. Karşılaştırma motorları, alışveriş yapan kullanıcıları satın alma işlemini tamamlamak için e-ticaret veya perakende satış sitelerine yönlendirir.
e. Fiziki mağaza – Fiziki olarak yaptığınız satışlar.
9. Tedarik Planlaması Yapın
Tedarik zinciri yönetimi, ürünün tedarik edilmesi, depolanması ve sevkiyatından oluşan bir süreç olarak nitelendirilmekteydi. Ancak gelişen bilişim teknolojisiyle birlikte bu yönetim biçimi de değişim gösterdi. Artık üretici olmayan firmalar da ürünleri doğrudan üretici, dağıtıcı ve toptancı kanallarını kullanarak sağlayabilmektedir. Hatta, bugün pek çok başarılı e-ticaret sitesinin yapmış olduğu gibi aynı ürünü birden fazla kanal üzerinden tedarik ederek, daha uygun fiyatlarla müşterilerine sunabilmektedir.
10. İşinizi Raporlayın
Eticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinizi raporlayın ve analiz edin
You can contact us for any other questions you would like answers to.