E-ticarete Başlamak İçin Atmanız Gereken 10 Adım

E-ticarete Başlamak İçin Atmanız Gereken 10 Adım

E-ticaretteki büyüme sayesinde sınırlı sermaye ile bile bir e-ticaret sitesi sahibi olmak hayli kolaylaştı. Tüketicilerin online alışverişe giderek alışması ve güvenmesi sayesinde 2040 yılına kadar alışveriş işlemlerinin %95'inin online dünyaya kayacağı tahmin ediliyor.
    
Ancak yükselen bir değer olan e-ticaret piyasasına dahil olmak isteyen girişimcilerin akıllarına birçok soru takılabiliyor. Bu yazımızda dijital bir mağaza kurmak ve internetten alışverişe başlamak isteyen işletmelerin öncelikli olarak neler yapması gerektiğini inceleyeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve e-ticarete başlamak için atılması gereken adımlara bakalım.
    
1. Ürün ve Pazar analizi Yapın
    
E-ticaret açısından satacağınız ürünler büyük önem taşıyor. O yüzden öncelikle çok iyi bir pazar araştırması yapmanız şart. Bu araştırmayı hem yurt içi hem de yurt dışı pazarına yönelik yapmanız ise kritik bir detay.
    
İşletmeniz açısından verimli sonuçlar elde etmek için ulaşmak istediğiniz tüketici kitlesinin nelerden hoşlandığından ve neleri satın aldığından emin olmalısınız.
    
2. Tek panelden Yönetilebili Sistem kurun
    
E-ticaret sitenizi kolayca yönetebileceğiniz ve dilediğiniz değişiklikleri rahatça yapabileceğiniz bir yönetim paneliniz olsun. Kategori oluşturma, ürün ekleme-çıkarma, sayfa yapıları ve siteye üye olan kullanıcıların yönetimi gibi özelliklere tek bir panel üzerinden ulaşabilmelisiniz.
    
3. Yazılım ve Donanıma Yatırım Yapın
    
E-ticaret sitenizin güvenli ve sağlam bir alt yapıya sahip sunucular üzerinde yapılandırılmış olması oldukça kritik. Siber saldırılara ve tehditlere karşı ileri derece güvenlik önlemlerinin alınması ve sitenin yedeklerini güncel olarak tutan programların kullanılması gerekiyor.
    
Ayrıca “SSL şifreleme sistemleri” kullanarak ödeme sayfalarınızdaki kredi kart bilgilerinin de güvenliğini sağlamalısınız.
    
4. Vitrininiz Dikkat Çekici Olsun
    
E-ticaret sitenizin tasarımının kullanıcı dostu ve aynı zamanda bir mağazanın vitrini kadar da dikkat çekici olması gerekiyor. Tüketiciler sitenize geldiklerinde alışverişe devam etmek ve yeniden gelmek istemeliler. O yüzden vitrininizi dikkat çekici tutmanın yollarını aramalısınız.
    
Ayrıca e-ticaret sitenizde popüler ürünleri ve kampanyaları öne çıkarabilir, müşterilerinizin ilgisini çekecek ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayabilirsiniz. Sitenizin renklerini de satacağınız ürünlerin doğasına uygun olarak seçmeyi ihmal etmeyin.
    
5. Kargo / Kurye Sistemine Önem Verin
    
Müşterilerin satın aldıkları ürünlerin ellerine ulaşma süreci, şikayete en açık konulardan biridir. Bu nedenle ürün fiyatından ürünün teslim zamanının kaç gün olması gerektiğine kadar problem yaratabilecek konuları dikkatlice belirleyin ve planınızı ona göre yapın.
    
Ayrıca işinizin büyüyeceğini öngörerek stoklarınızla ilgili de adım atmalısınız. Tabii depolama konusu da ürünlerin ulaşımı açısından önemli.
    
6. Arama Motorlarını Kullanın
    
E-ticaret sitenizin aramalarda öne çıkması için doğru anahtar kelimeler ile arama motorlarına tanıtılması gerekir. Arama motorları, e-ticaret sitenizin içinde geçen kelimelere göre indeksleme yapar ve kullanıcıların aramalar üzerinden size ulaşabilmesi kolaylaşır. Bu nedenle SEO yönlendirmelerine uyumlu içerikler üretmeye dikkat edin.
    
Arama motorlarına reklam verirken de kullanıcıların ürünlerinizi ne şekilde arayabileceğini göz önünde bulundurun ve rakiplerle trendleri inceleyerek seçim yapın.
    
7. Ödeme Sistemlerinizi Çeşitlendirin
    
E-ticaret sitesi kurduğunuzda ödeme konusunda da pratik çözümler sunmanız gerekir. Karmaşık ya da yetersiz ödeme seçenekleri, kullanıcıların satın alma işlemini yarıda bırakmalarındaki en büyük etkenlerdendir.
    
Eğer siteniz karmaşık ya da yetersiz bir ödeme sayfasına sahipse kullanıcılar alışverişten vazgeçebilirler. Ancak sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.

8. Çok Kanallı (Omnichannel)  Satış Yapın

Satış stratejinize aşağıdaki altı temel uluslararası satış kanalını dahil edebilirsiniz:
    a. E-ticaret web siteniz – Kendi dijital alanınız.
Çevrimiçi pazar yerleri – Çevrimiçi pazar yerlerinin başında Amazon geliyor. Bu platformlar tipik olarak üçüncü taraf ürünlerinden oluşan bir yelpazeyi neredeyse sonsuz çeşit ve sayıda sergileyerek bir araya getirir. 
    b. Mobil pazar yerleri – Bu platformlar daha büyük pazar yerlerinin bir yansımasıdır ancak platform yapısında öncelik mobil kullanıma verilir. Dünya çapındaki Amazon gibi şirketlerin aksine bu platformlar kuruluşlarından itibaren mobil alışveriş uygulamaları olarak çalışır. Bazı örnekler: Wish, Mercari ve OfferUp. Türkiyeden buna dolap.com ve letgo.com sitelerini örnek verebiliriz.
    c. Sosyal medya platformları – Buradaki olağan şüphelileri mutlaka duymuşsunuzdur: TikTok, Facebook, YouTube ve benzer platformlar.
    d. Karşılaştırmalı alışveriş motorları – Google Alışveriş buna örnek olarak verilebilir. Karşılaştırma motorlarıyla pazar yerleri arasındaki fark, satın almaların pazar yerlerinde gerçekleşmesi. Karşılaştırma motorları, alışveriş yapan kullanıcıları satın alma işlemini tamamlamak için e-ticaret veya perakende satış sitelerine yönlendirir.
    e. Fiziki mağaza – Fiziki olarak yaptığınız satışlar.

9. Tedarik Planlaması Yapın
Tedarik zinciri yönetimi, ürünün tedarik edilmesi, depolanması ve sevkiyatından oluşan bir süreç olarak nitelendirilmekteydi. Ancak gelişen bilişim teknolojisiyle birlikte bu yönetim biçimi de değişim gösterdi. Artık üretici olmayan firmalar da ürünleri doğrudan üretici, dağıtıcı ve toptancı kanallarını kullanarak sağlayabilmektedir. Hatta, bugün pek çok başarılı e-ticaret sitesinin yapmış olduğu gibi aynı ürünü birden fazla kanal üzerinden tedarik ederek, daha uygun fiyatlarla müşterilerine sunabilmektedir.

10. İşinizi Raporlayın
Eticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinizi raporlayın ve analiz edin

  • Yeni Ziyaretçilerin Dönüşüm Oranı
  • Bir Dönüşümün Maliyeti
  • Site İçi Arama
  • Desteklenen Dönüşüm
  • Gecikme Raporu
  • Ürün Performansı
  • Alışveriş Davranışı Analizi
  • İade Raporları
  • Karlılık Raporu

 

Frequently Asked Questions About e-Commerce Integration

We have compiled some questions for you that we think will be useful.

e-Commerce integration is an application that transfers various data from e-commerce sites and marketplaces where you sell to other third-party applications you use; allowing information such as orders, products, stocks, and invoicing to be tracked in a compatible and up-to-date manner.

Marketplace integration is the harmonious integration of platforms used for the sale of various products. In short, it can be defined as a service provided by software that provides communication and data exchange between different applications used. For example, if you sell products through more than one e-commerce site, you can track your stock amount or cash flows through a single system with such integrations.

Incorrect sending of e-commerce orders damages supplier trust, decreases marketplace score, and reduces your profitability as a result of return penalty and return cargo fee reflection. With Uzum WMS, you can ship your orders up to 80% faster and 100% accurately.

Yes. With Üzüm’ Marketplace Integration, your stock and current information are automatically transferred to Üzüm for all your sales. The sales you make on Üzüm registered e-commerce marketplaces or e-commerce infrastructures such as T-Soft, Ticimax, İdeasoft, İkas, WooCommerce, Shopify, Opencart are automatically transferred to Üzüm and invoiced, and these transactions are automatically reflected in your current balance and stock cards.

E-commerce integration systems attract attention with the many advantages they offer to people. With e-commerce integration that saves time, labor and energy, many transactions are carried out practically in a digital environment. With Üzüm, which provides the best e-commerce integration advantage, you can manage orders and stock, upload bulk products with XML, perform e-invoice integration, track your cargo and review commission reports.

In multi-channel sales transactions, you need to track the stock status of each product and the status of the ordered products. Tracking each marketplace separately can make your job much more difficult. However, with the marketplace integration you will perform through Üzüm, you will solve all these problems. You can check the order and stock status of all products from a single panel.

With e-commerce integration programs, you can perform your digital purchase and sale transactions in a very short time and save both labor and time. In addition, since you have the chance to perform all digital transactions from a single panel, you can focus on your business with maximum efficiency. E-commerce invoice integration is the digitalized version of invoicing, which is a brief summary of the purchase and sale transaction.

With e-invoice, you do not deal with printing, ink and paper costs and you can obtain your collection with a single click. Marketplace integration offers great advantages for your products to appeal to a larger number of customers. Considering that many people prefer internet shopping because it is easy and practical in daily life, marketplace integration will be an indispensable choice for products to spread to a wider range. Thanks to marketplace integration, you can easily upload your products and put them up for sale. It is possible to handle all transactions from a single screen.

In e-commerce, returns are one of the elements that increase sales. However, when not managed correctly, it causes great losses. Products must be sent correctly, orders must not be packaged incorrectly, the return must be followed up with an acceptance and expense note after it arrives, and the reasons for the return and rates must be reported.

The Grape Returns management system increases your profitability by allowing you to easily manage all your stages.

You can perform XML integration by integrating the XML file you receive from the supplier into the relevant software. As long as you follow the XML instructions of the marketplace you will integrate with, you can easily complete the XML integration.

Üzüm offers e-commerce solutions to its users with many e-commerce sites and marketplaces operating in Turkey.
Marketplace
Pazarama, Trendyol, N11, Hepsiburada, İdefix, Morhipo, ÇiçekSepeti, Modanisa, Annesepeti, EpttAvm, aZall.com, Allesgo, Amazon Turkiye, Ozon, Etysy, eBay

E-Commerce Systems
T-soft, Ticimax, İdeaSoft, Platinmarket, İkas, Shopify, WooCommerce, Opencart

You can integrate with all these platforms.

For detailed information, you can call us at 0 850 885 1234 between 09:00 - 18:00 or send an e-mail to info@uzum.com.tr.

Yes. With marketplace integration, it is possible to sell your sales not only physically but also on various online marketplaces over the internet. Therefore, you can increase the profits of your e-commerce business by moving your sales to various channels. For these reasons, marketplace integrations are becoming a very suitable use for taxpayers who want to increase their sales.

You can contact us for any other questions you would like answers to.