E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemleri
E-Ticaret Satış Arttırma İçin Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal medya, e-ticaret satış arttırma yöntemlerinden biridir. Bu mecralarda aktif olmaya özen gösterin. Müşterilerinizle iletişim halinde olabilir ve hatta onları daha iyi anlayabilirsiniz. Sosyal medyayı, markanız için faydalı olabilecek her açıdan kullanmaya çalışın. Hakkınızda yazılan kötü yorumları dikkate alın ve bazen de onlara samimi cevaplar vermeye çalışın. Müşterilerinizle ilgilendiğinizi gösterin. Markanızı olabilecek en iyi ve net şekilde tanıtın. Böylece sosyal medyanın katkısıyla, e-ticarette satış nasıl arttırılır sorusunun cevabını hızla bulmuş olursunuz.
Isı Haritaları
Isı haritasıyla, e-ticarette satış arttırma olasılıklarını yükseltebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin, sitenizde geçirdiği süreyi, tıkladığı alanları ve en sık girdiği sayfaları tespit edebilirsiniz. Bunları size gösteren bazı uygulamalar mevcut. Bunlar sayesinde, ziyaretçilerinizin sitenizde nelerden hoşlandığını veya hoşlanmadığını kolayca görebilirsiniz. Öte yandan, kullanıcıların sitenize nereden geldiğini, hangi mecradan görüp tıkladığını görebilirsiniz. Bu bilgilerle, odaklanmanız gereken mecrayı bulabilir ve o alana yoğunlaşabilirsiniz. Ziyaretçilerinizin sitenizde neler yaptığını görmek, size, e-ticarette satış nasıl arttırılır konusunda gerekli birçok bilgiyi sunar.
Potansiyel Müşteri Yaratımı İçin Çıkış Işık Kutusu
Exit lightbox olarak da bilinen ışık kutusu, e-ticaret satış arttırma konusunda atabileceğiniz hamlelerden biridir. Genelde sizi ilk kez tanıyan ziyaretçiler için faydalı olabilecek bir işlemdir. Ancak diğer kullanıcılar için de oldukça yararlıdır. Pop-up şeklinde sitenizde, ziyaretçi ayrılmadan hemen önce görünür. Bu pop-up ile kullanıcıların bilgilerini istersiniz. Alınan bu bilgileri, ilerleyen zamanlarda onlara özel indirimler sunmak için kullanabilirsiniz. Böylece potansiyel müşterilerinizi geri kazanma şansına sahip olursunuz.
Upsell ve Cross-Sell (Çapraz Satış) Ürünleri
En iyi e-ticaret satış arttırma yöntemlerinden biridir. Müşterilerin, aldıkları ürünün daha iyisini almaya karar vermeleri ve ardından sizin onlara aldıkları ürünle alakalı diğer ürünleri göstermenize, çapraz satış denir. Bu yöntemle alakalı diğer ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz. Kısaca örnek vermek gerekirse; Bir telefon alırsınız ve bir sene sonra o modelin daha iyisini almaya karar verirsiniz. Ardından sitede karşınıza telefonunuzla alakalı, kılıflar, kulaklıklar, şarj kabloları gibi ek parçalar görürsünüz. Bu durumda satıcı Cross-Sell uygular. Size elinizdekinden daha iyi olan modelleri ve ihtiyacınız olabilecek yan ürünleri tanıtır. Öte yandan, bu ek parçalara ekleyeceğiniz indirim tarzı fırsatlarla da satış işlemini hızlandırabilirsiniz.
Alışveriş Sepetlerini Tamamlayın
E-ticarette satış nasıl arttırılır diye düşünürken karşımıza çıkan en büyük sorunlardan biri, sepette ürün bırakmaktır. Bazı kullanıcılar, sepetlerindeki ürünleri satın almadan siteden ayrılır. Bunun birçok sebebi olabilir. Mesela aynı ürünü başka bir sitede daha ucuza bulmuş olabilir veya kargo gibi ek ücretleri işlemin sonunda gördüğü için vazgeçmiş olabilir. Bu tarz durumlarda müşterinizi kaybetmemek için onlara sepetteki ürünlerini hatırlatmayı deneyebilirsiniz. Bunun için, e-posta gönderebilirsiniz. Ancak yollayacağınız bu e-postalar, müşterilerinizi geri getirebilmesi için dikkat çekici olmalı. Onlara ilk etapta sepetlerinde neleri unuttuklarını gönderebilirsiniz. Ayrıca özel indirim kodları göndererek ürünleri satın almaları için teşvik edebilirsiniz. Dikkat çekici tasarımlar ve başlıklar kullanarak ziyaretçinizi geri kazanabilirsiniz.
You can contact us for any other questions you would like answers to.