E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemleri

E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemleri

E-Ticaret Satış Arttırma İçin Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal medya, e-ticaret satış arttırma yöntemlerinden biridir. Bu mecralarda aktif olmaya özen gösterin. Müşterilerinizle iletişim halinde olabilir ve hatta onları daha iyi anlayabilirsiniz. Sosyal medyayı, markanız için faydalı olabilecek her açıdan kullanmaya çalışın. Hakkınızda yazılan kötü yorumları dikkate alın ve bazen de onlara samimi cevaplar vermeye çalışın. Müşterilerinizle ilgilendiğinizi gösterin. Markanızı olabilecek en iyi ve net şekilde tanıtın. Böylece sosyal medyanın katkısıyla, e-ticarette satış nasıl arttırılır sorusunun cevabını hızla bulmuş olursunuz.

Isı Haritaları
Isı haritasıyla, e-ticarette satış arttırma olasılıklarını yükseltebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin, sitenizde geçirdiği süreyi, tıkladığı alanları ve en sık girdiği sayfaları tespit edebilirsiniz. Bunları size gösteren bazı uygulamalar mevcut. Bunlar sayesinde, ziyaretçilerinizin sitenizde nelerden hoşlandığını veya hoşlanmadığını kolayca görebilirsiniz. Öte yandan, kullanıcıların sitenize nereden geldiğini, hangi mecradan görüp tıkladığını görebilirsiniz. Bu bilgilerle, odaklanmanız gereken mecrayı bulabilir ve o alana yoğunlaşabilirsiniz. Ziyaretçilerinizin sitenizde neler yaptığını görmek, size, e-ticarette satış nasıl arttırılır konusunda gerekli birçok bilgiyi sunar.

Potansiyel Müşteri Yaratımı İçin Çıkış Işık Kutusu
Exit lightbox olarak da bilinen ışık kutusu, e-ticaret satış arttırma konusunda atabileceğiniz hamlelerden biridir. Genelde sizi ilk kez tanıyan ziyaretçiler için faydalı olabilecek bir işlemdir. Ancak diğer kullanıcılar için de oldukça yararlıdır. Pop-up şeklinde sitenizde, ziyaretçi ayrılmadan hemen önce görünür. Bu pop-up ile kullanıcıların bilgilerini istersiniz. Alınan bu bilgileri, ilerleyen zamanlarda onlara özel indirimler sunmak için kullanabilirsiniz. Böylece potansiyel müşterilerinizi geri kazanma şansına sahip olursunuz.

Upsell ve Cross-Sell (Çapraz Satış) Ürünleri
En iyi e-ticaret satış arttırma yöntemlerinden biridir. Müşterilerin, aldıkları ürünün daha iyisini almaya karar vermeleri ve ardından sizin onlara aldıkları ürünle alakalı diğer ürünleri göstermenize, çapraz satış denir. Bu yöntemle alakalı diğer ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz. Kısaca örnek vermek gerekirse; Bir telefon alırsınız ve bir sene sonra o modelin daha iyisini almaya karar verirsiniz. Ardından sitede karşınıza telefonunuzla alakalı, kılıflar, kulaklıklar, şarj kabloları gibi ek parçalar görürsünüz. Bu durumda satıcı Cross-Sell uygular. Size elinizdekinden daha iyi olan modelleri ve ihtiyacınız olabilecek yan ürünleri tanıtır. Öte yandan, bu ek parçalara ekleyeceğiniz indirim tarzı fırsatlarla da satış işlemini hızlandırabilirsiniz.

Alışveriş Sepetlerini Tamamlayın
E-ticarette satış nasıl arttırılır diye düşünürken karşımıza çıkan en büyük sorunlardan biri, sepette ürün bırakmaktır. Bazı kullanıcılar, sepetlerindeki ürünleri satın almadan siteden ayrılır. Bunun birçok sebebi olabilir. Mesela aynı ürünü başka bir sitede daha ucuza bulmuş olabilir veya kargo gibi ek ücretleri işlemin sonunda gördüğü için vazgeçmiş olabilir. Bu tarz durumlarda müşterinizi kaybetmemek için onlara sepetteki ürünlerini hatırlatmayı deneyebilirsiniz. Bunun için, e-posta gönderebilirsiniz. Ancak yollayacağınız bu e-postalar, müşterilerinizi geri getirebilmesi için dikkat çekici olmalı. Onlara ilk etapta sepetlerinde neleri unuttuklarını gönderebilirsiniz. Ayrıca özel indirim kodları göndererek ürünleri satın almaları için teşvik edebilirsiniz. Dikkat çekici tasarımlar ve başlıklar kullanarak ziyaretçinizi geri kazanabilirsiniz.

Frequently Asked Questions About e-Commerce Integration

We have compiled some questions for you that we think will be useful.

e-Commerce integration is an application that transfers various data from e-commerce sites and marketplaces where you sell to other third-party applications you use; allowing information such as orders, products, stocks, and invoicing to be tracked in a compatible and up-to-date manner.

Marketplace integration is the harmonious integration of platforms used for the sale of various products. In short, it can be defined as a service provided by software that provides communication and data exchange between different applications used. For example, if you sell products through more than one e-commerce site, you can track your stock amount or cash flows through a single system with such integrations.

Incorrect sending of e-commerce orders damages supplier trust, decreases marketplace score, and reduces your profitability as a result of return penalty and return cargo fee reflection. With Uzum WMS, you can ship your orders up to 80% faster and 100% accurately.

Yes. With Üzüm’ Marketplace Integration, your stock and current information are automatically transferred to Üzüm for all your sales. The sales you make on Üzüm registered e-commerce marketplaces or e-commerce infrastructures such as T-Soft, Ticimax, İdeasoft, İkas, WooCommerce, Shopify, Opencart are automatically transferred to Üzüm and invoiced, and these transactions are automatically reflected in your current balance and stock cards.

E-commerce integration systems attract attention with the many advantages they offer to people. With e-commerce integration that saves time, labor and energy, many transactions are carried out practically in a digital environment. With Üzüm, which provides the best e-commerce integration advantage, you can manage orders and stock, upload bulk products with XML, perform e-invoice integration, track your cargo and review commission reports.

In multi-channel sales transactions, you need to track the stock status of each product and the status of the ordered products. Tracking each marketplace separately can make your job much more difficult. However, with the marketplace integration you will perform through Üzüm, you will solve all these problems. You can check the order and stock status of all products from a single panel.

With e-commerce integration programs, you can perform your digital purchase and sale transactions in a very short time and save both labor and time. In addition, since you have the chance to perform all digital transactions from a single panel, you can focus on your business with maximum efficiency. E-commerce invoice integration is the digitalized version of invoicing, which is a brief summary of the purchase and sale transaction.

With e-invoice, you do not deal with printing, ink and paper costs and you can obtain your collection with a single click. Marketplace integration offers great advantages for your products to appeal to a larger number of customers. Considering that many people prefer internet shopping because it is easy and practical in daily life, marketplace integration will be an indispensable choice for products to spread to a wider range. Thanks to marketplace integration, you can easily upload your products and put them up for sale. It is possible to handle all transactions from a single screen.

In e-commerce, returns are one of the elements that increase sales. However, when not managed correctly, it causes great losses. Products must be sent correctly, orders must not be packaged incorrectly, the return must be followed up with an acceptance and expense note after it arrives, and the reasons for the return and rates must be reported.

The Grape Returns management system increases your profitability by allowing you to easily manage all your stages.

You can perform XML integration by integrating the XML file you receive from the supplier into the relevant software. As long as you follow the XML instructions of the marketplace you will integrate with, you can easily complete the XML integration.

Üzüm offers e-commerce solutions to its users with many e-commerce sites and marketplaces operating in Turkey.
Marketplace
Pazarama, Trendyol, N11, Hepsiburada, İdefix, Morhipo, ÇiçekSepeti, Modanisa, Annesepeti, EpttAvm, aZall.com, Allesgo, Amazon Turkiye, Ozon, Etysy, eBay

E-Commerce Systems
T-soft, Ticimax, İdeaSoft, Platinmarket, İkas, Shopify, WooCommerce, Opencart

You can integrate with all these platforms.

For detailed information, you can call us at 0 850 885 1234 between 09:00 - 18:00 or send an e-mail to info@uzum.com.tr.

Yes. With marketplace integration, it is possible to sell your sales not only physically but also on various online marketplaces over the internet. Therefore, you can increase the profits of your e-commerce business by moving your sales to various channels. For these reasons, marketplace integrations are becoming a very suitable use for taxpayers who want to increase their sales.

You can contact us for any other questions you would like answers to.